Opvoeding en begeleiding is een theoretisch-praktische studierichting in de dubbele finaliteit. De leerlingen ontwikkelen een wetenschappelijk-theoretische basis m.b.t. psychologie, (ortho)pedagogiek, toegepaste deontologie en de mens en zijn plaats in de samenleving. Dat alles met oog voor contexten en voorbeelden uit de welzijnszorg. Vanuit een wetenschappelijk-theoretische basis leren leerlingen als toekomstige kinderbegeleider pedagogisch handelen en oriënteren ze zich op het begeleiden van mensen met een beperking.
| 5de jaar | |
|---|---|
| Godsdienst | 2 |
| Lichamelijke opvoeding | 2 |
| Nederlands | 2 |
| Engels | 2 |
| Frans | 2 |
| Wiskunde | 2 |
| Natuurwetenschappen | 1 |
| Aardrijkskunde | 1 |
| Geschiedenis | 1 |
Opvoeding en begeleiding
|
15 |
| Mens en samenleving | 1 |
| ICT | 1 |
| Totaal | 32 |